10:16 | شنبه 29 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ملی مس

دست به دست شدن بیش از ۷ میلیارد اوراق بهادار
در جریان معاملات امروز، (یکشنبه، بیستم و یکم شهریور ماه) شاخص کل با کاهش ۴۰ هزار و ۴۶۶ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۸۹ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۱۳ هزار و ۲۸۵ واحد کاهش، رقم ۴۵۰ هزار و ۵۹ واحد را به ثبت رساند.
حرکت معکوس شاخص کل و شاخص هم‌وزن
در جریان معاملات روز، (شنبه، بیستم شهریور ماه) شاخص کل با افزایش ۴ هزار و ۵۰۹ واحد به رقم یک میلیون و ۵۳۰ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۲ هزار و ۷۵۳ واحد کاهش، رقم ۴۶۳ هزار و ۳۴۴ واحد را به ثبت رساند
شرکت فولادی ۴ هزار میلیاردتومانی در آستانه عرضه اولیه در فرابورس
شرکت مجتمع جهان فولاد سیرجان در سال ۱۳۸۸با یک میلیارد سرمایه تاسیس و پس از آن با سرمایه ۱.۵ میلیارد تومانی، فعالیت خود را آغاز کرد که هم‌اکنون نیز با سرمایه ۴ هزار میلیارد تومانی در آستانه عرضه اولیه سهام خود در فرابورس قرار دارد.
صعود دسته‌جمعی شاخص‌های بورسی
در جریان معاملات امروز، (سه‌شنبه، دوم شهریور ماه) شاخص کل با افزایش ۲۷ هزار و ۵۵۳ واحد به رقم یک میلیون و ۵۴۳ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۱۱ هزار و ۸۱ واحد افزایش، رقم ۴۵۱ هزار و ۲۱۹ واحد را به ثبت رساند.
مجوز شورای فقهی بانک مرکزی برای فروش متری مسکن اخذ شد
مدیرعامل بانک مسکن با بیان این‌که مجوز شورای فقهی بانک مرکزی برای فروش متری مسکن اخذ شده است، گفت: در حال مذاکره با بورس هستیم، با این کار کمک خوبی در کنار صندوق پس‌انداز جوانان قرار می‌گیرد و خانواده‌ها می‌توانند به صورت متری اقدام به خرید مسکن کنند.
۶۰ شرکت، ۴ بانک و ۵ پالایشگاه به تابلو بازگشتند / توقف ۵ نماد برای مجمع
در برابر توقف ۵ نماد بورسی و فرابورسی برای مجمع سالانه و فوق العاده، ۶۰ شرکت دیگر، چهار بانک و پنج پالایشگاه با بازگشایی نماد به تابلو معاملات بازگشتند.
بازدهی چهار ماهه ۷۳۸ سهم از مثبت ۱۶۴۸ تا منفی ۵۸ درصدی
در برابر رشد اندک و ۰.۲۷ درصدی شاخص طی چهار ماهه سال جاری، بازدهی سهام ۷۳۸ شرکت بورسی و فرابورسی مشخص شد که تنها ۱۴۷ شرکت بازدهی مثبت داشتند.
۱۲ شرکت بورسی و غیربورسی مجوز احداث نیروگاه را گرفتند
مدیر عامل شرکت برق حرارتی از صدور مجوز بیش از ۱۰.۵ هزار مگاوات برای احداث نیروگاه توسط ۱۲ شرکت بورسی و غیربورسی خبر داد.
درخواست۱۲ شرکت بورسی و غیربورسی+ایمیدرو برای تولید ۱۰.۵ هزار مگاوات برق
۱۲ شرکت معدنی بورسی و غیر بورسی به همراه ایمیدرو ، خواستار صدور مجوز ساخت نیروگاه ها برای تولید ۱۰.۵ هزار مگاوات برق و کمک به ارتقای تولید برق پایدار از ورات نیرو شدند.
ثبت نام برای مسکن ملی از هفته آینده
نماد برتر - بنا بر اعلام معاون وزیر راه و شهرسازی، دور جدید ثبت نام برای واحدهای اقدام ملی مسکن از هفته آینده آغاز می‌شود.
پایان اردیبهشت با افت تقاضای کاتد مس
نماد برتر - در هفته گذشته ۴.۰۰۰ تن کاتد مس توسط این شرکت عرضه شد که با تقاضای ۸۸۰ تنی همراه شد.
جبران کاهش فروش «فملی»
نماد برتر - بخشی از کاهش ۵ درصدی نرخ فروش "فملی" در ابتدای سال جاری جبران گردید.
مالیات بر خانه های خالی؛ گرانی به همراه دارد!
نماد برتر - یک کارشناس بازار مسکن معتقد است که جریمه‌های مالیاتی برای واحدهای خالی از سکنه ممکن است در کوتاه مدت منجر به عرضه این واحدها و کنترل نسبی قیمتها شود اما در بلندمدت تاثیر منفی بر حوزه ساخت و ساز دارد و به رشد قیمتها منجر خواهد شد.
معاملات مشکوک "خزامیا"، ۴ سهم دارویی و پرداخت، یکی از پربازده ترین ها و ۹ نماد
نماد برتر- در روز افت ۱۰ هزار و ۸۸۸ واحدی شاخص، زیرمجموعه سایپا، چهار شرکت حاضر در صنعت پرداخت و دارو، یکی از پر بازده ترین سهم ها به همراه ۹ نماد دیگر ، مشمول معاملات مشکوک شدند.
خانه‌دارها؛ مشخصات خود را ثبت کنند!
نماد برتر - از روز ۱۹ فروردین ماه تمامی مالکان باید اطلاعات مربوط به املاک خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت کنند که وضعیت سکونت آنها از نظر خالی یا دارای سکنه بودن برای اعمال مالیات مشخص شود.